Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Mais Revistas
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 19 No. 1 (2022): V. 19 jan/dez 2022 - Publicação Contínua (Continuous Publishing)
Vol. 19 No. 1 (2022): V. 19 jan/dez 2022 - Publicação Contínua (Continuous Publishing)
Published:
2022-03-11
Artigos
PLANEJAMENTO EDUCACIONAL INDIVIDUALIZADO: DESAFIOS E AVANÇOS NAS PRÁTICAS COLABORATIVAS DE ENSINO
Marta Aparecida de Mello Pereira, Ana Paula Camilo Pereira
1-15
PDF (Portuguese)
THE DIGITAL TECHNOLOGIES OF INFORMATION AND COMMUNICATION:
A DOCUMENTAL ANALYSIS IN THE NATIONAL COMMON BASED HIGH EDUCATION CURRICULUM
Mirella Horvatte Pacitti, Heitor Perrud Tardin, Luiz Rogério Romero
34-45
PDF (Portuguese)
AS INSTITUIÇÕES DE ENSINO E SUAS MÚLTIPLAS VIOLÊNCIAS: O BIOPODER E SUAS MARCAS NA EDUCAÇÃO FORMAL
Wesley Piante Chotolli
46-65
PDF (Portuguese)
A LEITURA E A ESCRITA NA DEFICIÊNCIA INTELECTUAL: EXPERIÊNCIAS QUE FAVORECERAM O PROCESSO DE ALFABETIZAÇÃO
Juliana de Souza Borges Munhoz, Carmen Lúcia Dias, Daniela Ferreira dos Santos
66-85
PDF (Portuguese)
PEDAGOGICAL WORK IN THE EARLY YEARS OF ELEMENTARY EDUCATION BASED ON HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY
Julia Malanchen, Andiara Drielli de Oliveira
86-102
PDF (Portuguese)
IDEOLOGIA E FORMAÇÃO DE PROFESSORES
Aline Cristina Santana Rossi
103-119
PDF (Portuguese)
TEACHING SEQUENCES FOR INCLUSIVE EDUCATION: PROPOSALS FOR THE TEACHING OF PHYSICS AND PORTUGUESE LANGUAGE
Sabrina Skrebsky Richter, Cibele Aparecida de Araújo, Cláudio Alves Pereira
120-137
PDF (Portuguese)
TEACHERS’ KNOWLEDGE, EDUCATIVE PRACTICES AND TEACHER EDUCATION
CHALLENGES, POSSIBILITIES AND FUTURE DIRECTIONS
Luiz Gustavo Bonatto Rufino, Samuel de Souza Neto
158-175
PDF (Portuguese)
AVALIAÇÃO DA INFRAESTRUTURA DAS ESCOLAS PÚBLICAS DE ENSINO MÉDIO DO MUNICÍPIO DE MARÍLIA COMO SUBSÍDIOS PARA A IMPLEMENTAÇÃO DA LEI 13.415/2017
Vanessa De Souza Gomes, Claudia Pereira de Pádua Sabia
176-200
PDF (Portuguese)
COUNTRYSIDE EDUCATION: SCIENTIFIC LITERACY AND THE PEDAGOGY OF ALTERNANCE IN AN AGRICULTURAL FAMILY SCHOOL
Luciane Batista Teixeira , Carla Ledi Korndörfer , Patrícia Cunha Gonzaga Silva , Janaína Alvarenga Aragão , Maria Fátima Guimarães Cruz , Márcia Percília Moura Parente , Antonia Marina Jesus Oliveira, Luciano Silva Figueirêdo
201-216
PDF (Portuguese)
AS MARCAS DE CORREÇÃO TEXTUAL: ANÁLISE DE PRODUÇÕES TEXTUAIS CORRIGIDAS POR PROFESSORES DE QUINTOS ANOS DO ENSINO FUNDAMENTAL
Ana Luzia Videira Parisotto, Clara Sanches Sebastião
217-238
PDF (Portuguese)
A PRÁTICA DOCENTE NAS REPRESENTAÇÕES SOCIAIS DE PROFESSORES DE CURSOS DE ENGENHARIA
Fabiano Elias Pereira, Rejane Dias da Silva
239-259
PDF (Portuguese)
From educational policies to the evaluation of the program ‘Mais Alfabetização’ of a student with autism in the second year of primary school
Daniel Novaes
260-278
PDF (Portuguese)
Revisão de Literatura
USOS DOS RESULTADOS DAS AVALIAÇÕES EXTERNAS PELAS SECRETARIAS DE EDUCAÇÃO, GESTORES ESCOLARES E PROFESSORES:
Regilson Maciel Borges, Karolayne Rezende de Carvalho, Thaís Mariana de Freitas, Eder Adriano Mendonça
16-33
PDF (Portuguese)
ARTE, FORMAÇÃO HUMANA E EXPERIÊNCIA ESTÉTICA: POTÊNCIAS (TRANS) FORMADORAS À LUZ DA TEORIA CRÍTICA
Késia Mendes Barbosa Oliveira, Keyla Andrea Santiago Oliveira
138-157
PDF (Portuguese)
Expediente Avaliadores
Lista de avaliadores que contribuíram com a Colloquium Humanarum no ano de 2022
Monica Fürkotter
PDF (Portuguese)
Language
English
Español
Português
Developed By
Open Journal Systems
Make a Submission
Google Scholar