Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Mais Revistas
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 16 No. 4 (2019): Colloquium Humanarum. DOI: 10.5747/ch.2019.v16.n4
Vol. 16 No. 4 (2019): Colloquium Humanarum. DOI: 10.5747/ch.2019.v16.n4
Published:
2019-12-20
Apresentação
Apresentação
Sílvia Adriana Rodrigues, José Ricardo Silva
1-4
PDF (Portuguese)
Artigos
METODOLOGIAS ATIVAS NO ENSINO DE FÍSICA: UM PANORAMA DA PESQUISA STRICTO SENSU BRASILEIRA
José Eugênio Brum da Rosa, Josefina Barrera Kalhil
121-136
PDF (Portuguese)
O TRABALHO COMO CATEGORIA ONTOLÓGICA: UMA ANÁLISE A PARTIR DA OBRA CINEMATOGRÁFICA “EU, DANIEL BLAKE”
Luis Henrique Zago, Neiva Solange Silva, Allan Alberto Ferreira, Rodrigo Lima Nunes, Irineu Aliprando Tuim Viotto Filho
137-148
PDF (Portuguese)
ASPECTS OF CHILDREN PROFILE THAT MANIFESTS AGGRESSIVENESS IN CHILD EDUCATION
Gabrielly Doná, Andréia Cristiane Silva Wiezzel
149-160
PDF (Portuguese)
Expediente Avaliadores
Lista de avaliadores que contribuíram com a Colloquium Humanarum no ano de 2019
Marcos Vinicius Francisco
PDF (Portuguese)
DOSSIÊ: EDUCAÇÃO INFANTIL: FORMAÇÃO DE PROFESSORES, CURRÍCULO E PRÁTICAS
ENTRE A INVESTIGAÇÃO-AÇÃO, A SUPERVISÃO E A REFLEXÃO NA FORMAÇÃO INICIAL DE EDUCADORES DE INFÂNCIA NO PORTUGAL DE HOJE
Amélia Marchão, Helder Henriques
5-17
PDF (Portuguese)
THE TEACHER TAINING IN THE CHILDREN EDUCATION: LIFTING OF NUANCES
Jany Rodrigues Prado, Regivane dos Santos Brito, Claudio Pinto Nunes
18-34
PDF (Portuguese)
CURRICULAR COMMON NATIONAL BASIS: IMPLEMENTATION OF THE CURRICULAR PROPOSAL FOR CHILD EDUCATION IN THE NEW IGUAÇU CITY
Rejane Peres Neto Costa, Anelise Monteiro do Nascimento, Luana Ramos Neves
35-49
PDF (Portuguese)
EM NOME DA TRADIÇÃO: A RELAÇÃO ESCOLA –CIDADE-FAMÍLIAS NO COTIDIANO DA (PRÉ)-ESCOLA
Julice Dias, Luiz Martins Junior, Rosa Elisabete Militz Wypyczynski Martins
50-60
PDF (Portuguese)
NDI COMUNIDADE
Carolina Shimomura Spinelli, Juliana Da Silva Euzébio, Juliete Schneider
61-74
PDF (Portuguese)
EDUCATVO ACT IN CHILD EDUCATION UNDER THE VIEW OF HISTORIC-CRITICAL PEDAGOGY
Larissa Aparecida Trindade dos Santos, Célia Maria Guimarães
75-94
PDF (Portuguese)
O PROTAGONISMO INFANTIL POR MEIO DA RESISTÊNCIA EM KAMCHATKA (2003)
Keyla Andrea Santiago oliveira, Pollyanna Rosa Ribeiro
95-109
PDF (Portuguese)
O VOO LIVRE COMO CONTEÚDO DA EDUCAÇÃO FÍSICA NA EDUCAÇÃO INFANTIL: DESCOBERTAS E DESAFIOS
Juliana Silva Santiago, Luísa Lenhardt, José Ricardo Silva, Fabio Machado Pinto
110-120
PDF (Portuguese)
Language
English
Español
Português
Developed By
Open Journal Systems
Make a Submission
Google Scholar