Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Mais Revistas
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 16 No. 2 (2019): Colloquium Humanarum. DOI: 10.5747/ch.2019.v16.n2
Vol. 16 No. 2 (2019): Colloquium Humanarum. DOI: 10.5747/ch.2019.v16.n2
Published:
2019-07-05
Apresentação
Apresentação
Marcos Vinicius Francisco, Anjos
1-3
PDF (Portuguese)
Entrevista
Entrevista com o professor Dermeval Saviani "Pedagogia Histórico-Crítica na atualidade"
Newton Duarte, Dermeval Saviani
4-12
PDF (Portuguese)
FUNDAMENTOS FILOSÓFICOS, DIDÁTICOS E PSICOLÓGICOS DA PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA
HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY: ANALYSIS OF THE CURRICULAR POLICIES OF THE MUNICIPAL PUBLIC NETWORK OF EDUCATION OF FOZ DO IGUAÇU - 2007/2017
Jussara Marquezi, Julia Malanchen
13-31
PDF (Portuguese)
THE PERIODIZATION OF HUMAN ACTIVITY FOR VYGOTSKI, LEONTIEV AND ELKONIN:
Eliete Zanelato, Sônia da Cunha Urt
32-44
PDF (Portuguese)
A DIDÁTICA NAS TEORIAS PEDAGÓGICAS: FUNDAMENTOS E CONTRIBUIÇÕES DA DIDÁTICA CRÍTICA NA FORMAÇÃO DE PROFESSORES E APROXIMAÇÕES COM A PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRITICA
Débora Villetti Zuck, Claudimara Cassoli Bortoloto
45-67
PDF (Portuguese)
DIALECTICS OF THE CONCRETE AND HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY IN BRAZIL
Newton Duarte
68-78
PDF (Portuguese)
A EDUCAÇÃO BRASILEIRA: PERSPECTIVAS PARA A FORMAÇÃO OMNILATERAL EM TEMPOS DE CAPITALISMO
Alexandra Vanessa de Moura Baczinski, Sueli Ribeiro Comar
79-92
PDF (Portuguese)
A PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA E SUAS POSSIBILIDADES PARA A PROMOÇÃO DO SABER ELABORADO
Geuciane Felipe Guerim Fernandes, Sandra Aparecida Pires Franco
164-171
PDF (Portuguese)
RESCUING THE RELATIONSHIP BETWEEN LITERATURE AND HUMAN DEVELOPMENT
Flaviana Bataliotti Gomes, Ricardo Eleutério dos Anjos
108-118
PDF (Portuguese)
Artigos
GESTÃO ESCOLAR: CONTEXTO E CONSTRUÇÃO
Elisangela Aparecida Bulla Ikeshoji, Adriana Aparecida de Lima Terçariol
119-133
PDF (Portuguese)
VIRTUDE E SABEDORIA: UMA REFLEXÃO ÉTICA PARA A SOCIEDADE DO CONHECIMENTO
Alvaro Martins Fernandes Junior, Siderly do Carmo Dahle de Almeida, Marivaldo da Silva Oliveira, Amanda Louise Bruzamolin
134-145
PDF (Portuguese)
ENVIRONMENTAL EDUCATION AND THE SCHOOL IN THE CONSTRUCTION PROCESS OF SOCIO-ENVIRONMENTAL RESPONSIBILITY
Ronaldo Desiderio Castange, Fátima Aparecida Dias Gomes Marin
146-154
PDF (Portuguese)
THE FREIREANA CONCEPTION OF EDUCATION AND THE DIALOGUE WITH JUVENILE CULTURES: KNOWING THE YOUNGER THROUGH POETRY
Kelly da Silva Oliveira, Márcia Regina Canhoto de Lima, Joyce Cristina Claro Menoti
155-163
PDF (Portuguese)
RELATO PRÁTICO DE OFICINA DE JORNALISMO IMPRESSO NO ENSINO FUNDAMENTAL DE PRESIDENTE PRUDENTE (SP)
Gabriel Batista Mota, Gabriela das Graças Oliveira Leal, Giselle Tomé da Silva
164-171
PDF (Portuguese)
Language
English
Español
Português
Developed By
Open Journal Systems
Make a Submission